DIABLO II: Uppståndna recensioner – OpenCritic, Diablo 2: Resurrected Review – IGN

Jag plockade också upp en cool polearm-utövande ökenoldat Sidekick. Om du behöver någon indikation på att det är väldigt fortfarande Diablo 2 under alla dessa snygga grafik, oroa dig inte: Han är fortfarande dum som en säck av tegel och fastnar på väggarna ständigt. Det är en av de datumtekniska problemen som kan ha tagits upp.

DIABLO II: Uppståndelse

Diablo 2: Uppståndelse ger en älskad klassiker upp dagens grafiska standarder, men det har utsikt över 20 år av uppenbara brister. Det är fortfarande en mycket tillfredsställande åtgärd RPG, men du kunde inte komma undan med dessa problem för ett decennium sedan, mycket mindre idag. Läs fullständig recension

Ingen rekommendation / tom

Du kan inte fela hantverket för denna noggranna remaster, och själva spelet har fortfarande en ornery magnetism – men Diablo 2 visar sin ålder. Läs fullständig recension

PC -spelare

Under det vackra nya utseendet och smarta innovationer är detta samma Diablo 2 som kom ut 2000. Läs fullständig recension

En krävande remake av Diablo 2 som inte bara kommer att behaga de som spelade den första gången på PC utan fungerar imponerande bra på konsoler också. Läs fullständig recension

Spelinformatör

DIABLO II: Resurreed är en MasterCraft -remaster som påminner oss om hur det ursprungliga spelet förändrade spellandskapet för alltid Läs fullständig recension

Game -skiva

DIABLO II: Uppståndelse är en smärtsamt trogen remaster av den ursprungliga klassikern, vilket gör det svårt att komma in på över två decennier senare. Läs fullständig recension

Spelrevolution

Jag önskar att mer livskvalitetsförbättringar infördes med denna remake/remaster. Bara några små förändringar kunde ha rättat några irritationer som härrör från det är ett 20-årigt spel. Som det står är det nästan för nära originalet på alla fel sätt medan du saknar multiplayer -alternativ som togs bort utan anledning. Läs fullständig recension

Förstörande

. Det är synd att de begåvade studiorna bakom det måste hantera misslyckandet av Activision Leadership som överskuggar deras arbete. Läs fullständig recension

Opencritictäckning

Diablo II: Uppståndsens kommande betor har nu ett startdatum

Blizzard har meddelat startdatumet för Diablo II: Resurrectes kommande betas

DIABLO 2: Uppståndsgranskning

Inget mer än ett lager färsk färg över det gamla mästerverket, Diablo 2: Uppståndelse är en nyfiken bit av videospelåterställning. . . . Mot bakgrund av eftergifter som moderna spel har gjort mot roliga, Diablo 2: s insisterande på slipning och oförlåtande system och 20-åriga buggar kan bara få mig att känna … trött. Nöjd, men trött.

Vad åldras inte? Humöret. Den helt omarbetade grafiken för uppståndelse gör så mycket mer än en enkel hyllning till det ursprungliga spelet och lägger till en hel tredje dimension samt 4K-vänliga miljöinformation som bara var uteslutna i 800×600 2d-grafiken 2000 2000. Platser som klostergrindarna i lag 1, ett utomhusområde som alltid var lite konstigt ur en isometrisk synvinkel, har nu synliga tak på byggnaderna istället för bara ett svart hav bortom väggarna. Det finns en mängd detaljer i varje scen, i monster och i karaktärsmodeller, som verkligen får mig att uppskatta förmågan att dynamiskt växla mellan den gamla och nya grafiken för att se kontrasten.

Activision Blizzard Stay Timeline: Historien hittills

Activision Blizzard och dess nuvarande och tidigare anställda är i mitten av att hantera nedfallet av en stämning som inlämnats av Kaliforniens avdelning för rättvis anställning och bostäder som påstår att företaget främjade en

Sedan stämningen lämnades in den 20 juli har åtgärder vidtagits har källor talat sina berättelser, Blizzards VD J. Allen Brack har gått ner och mycket mer. Det kan vara svårt att hålla reda på allt som har hänt hittills, så vi har skapat denna tidslinje för händelser som hjälper dig att hålla dig uppdaterad om allt som händer för att hindra dessa fruktansvärda problem från att någonsin hända igen. “bredd =” ”/>

<b data-lazy-src=

Granskad av: Travis Fahs
Datum: 25 juli 2008
Detta var det ögonblick då vi stod upp och noterade; där Blizzard kom till sin egen. Det är smart, snyggt och annorlunda, och det är samma egenskaper som vi fortfarande letar efter idag. “bredd =” ”/>

<a href =

Granskad av: IGN -personal
Datum: 3 juni 2000
De distinkta raserna, enheterna, stavförmågan och baserna är alla unika och smarta, så det är fantastiskt att spelet är lika balanserat som det är. .

<a href =Granskad av: Dan Adams
Datum: 8 juli 2000
. Det finns mycket roligt här, men det finns också mycket frustration. . När alla buggar blir utslagen blir det lite bättre, men inte tillräckligt bra för att garantera den rejäl prislappen. “bredd =” ”/> <a href =Granskad av: Jeffrey Chen
Datum: 7 juni 2002
. Det är ett väl utformat paket för både singel och flera spelare, och det räcker för att rekommendera det under den svagare åldern av imperier. Men som ett expansionspaket är det en ingen-brainer att hämta om du redan köpte Starcraft, eftersom det förbättras på originalet. Om du tror att du har $ 45 i fickan och cojonerna för att ta ner tre främmande imperier, missa inte det. “bredd =” ”/> <a href =Granskad av: Dan Adams
Datum: 17 juli 2002
Warcraft III är ett fininställt spel och ett fantastiskt exempel på vikten av polska och presentation. Allt i lådan, från själva spelet till den fantastiska manualen som har massor av info plus massor av extra bakgrundshistoria för var och en av tävlingarna, är toppklass och lägger till spelets övergripande glans. “bredd =” ”/> <a href =Granskad av: Dan Adams
Datum: 2 juli 2003
Den frysta tronen är ett bra exempel på varför Blizzard har behållit sina fans så länge. De skimpar inte. När du tänker på det ger de flesta expansionspaket som släpps bara på nya snygga kampanjer med mindre berättelse och lite produktionsvärde. Den frysta tronen kunde nästan stå för sig själv med den engagerande historien och spelet. Detta expansionspaket gör exakt vad det skulle göra, det förlänger livslängden för det ursprungliga spelet genom att utöka innehållet avsevärt utan att klippa hörn i berättelse, voice-overs eller presentation. “bredd =” ”/>

.

. Det är tillräckligt flexibelt att du kan göra rangordnade byggnader för melee -karaktärerna, som en armbågspaladin som skjuter explosiva bultar. ? Vad sägs om en trollkarl som förtrollar vapen snarare än nukes fiender på avstånd? .

. . .

. .

. Till exempel finns det rikliga kompetensfällor för nya spelare, vilket innebär att vissa förmågor du kan bli frestade att välja inte skala väl förbi det tidiga spelet, eller inte är användbara om du inte förstår deras synergier med andra färdigheter du inte kommer att låsa upp tills mycket senare.

.

. . Dessa är kända, dokumenterade buggar som har låst av hela karaktärsförmågan i 20 år. ? Skulle det inte ha varit underbart och friskt att låta oss utforska det stillupptäckta landet?

Till sin kredit är det värt att säga att jag har stött på knappt några nya buggar som är specifika för uppståndelse, och de jag har sett har varit mindre grafiska problem som inte påverkar spelet – saker som dörrar som inte förändras visuellt när de öppnas men kan fortfarande passeras igenom, eller ett objekt som överlägger en textur konstigt. Ingenting ovanligt för ett modernt spel.

Diablo 4 – Karaktärskonstgalleri

Jag är lite ledsen att se att återuppståndelse har behållit Diablo 2: s Arcane-färdighetssystem: Du får bara en respec per svårighetsnivå, och det enda sättet att få mer är att odla de stora cheferna för sällsynta föremål och sedan skjuta in dem Din Horadric Cube. Obegränsade Respecs skulle ha varit en främsta kandidat för översyn för att göra uppståndelse mer tillgänglig för en ny generation och mildra frågan om färdighetsfällan, och det är något som lätt kunde ha inaktiverats för stege -spel.

. I stället för att plocka upp guldstacken med stack, tar du istället automatiskt när du passerar förbi. Det finns en skillnad mellan att bevara upplevelsen och upprätthålla en brist på respekt för vår tid, och denna förändring visar att en liten tweak kan gå långt mot att ta bort tedium från det ursprungliga spelet utan att förstöra någonting.

Moment-to-Moment-spelet som gjorde Diablo 2 legendarisk under sin tid är helt oförändrad.

Moment-to-Moment-spelet som gjorde Diablo 2 legendarisk under sin tid är dock helt oförändrad. . Det är lika vild och kaotiskt som en isometrisk åtgärd RPG någonsin är, men i den långa vyn, över 20 års speldesigninnovation senare är det också lite … långsamt. Tecken rör sig inte snabbt och körningen begränsas av din uthållighetsfält. Riklig och konsekvent användning av stadsportalrullar (som båda varpar dig tillbaka till basen och låter dig återvända) i allmänhet undviker att behöva backtracka, men när du måste i bästa fall är det irriterande. .

Därför gjorde jag det inte ur akt 1 utan att leta upp kombinationen av slitsade runor som producerar rustning med en bonus för att köra/gå hastighet, om bara för – igen – min egen livskvalitet. Ibland känns Diablo 2 som att slåss mot dålig speldesign från slutet av 90 -talet, vilket också kan beskrivas som ”helvetets krafter.”Till exempel delas byte i online -multiplayer så att vem som helst i ditt parti kan hämta det om de kommer dit först – vilket jag inte har något emot – men den noggranna etiketten av vem som får det som inte förstärks av någonting i reglerna. .

Att behöva slåss mot den grundläggande spelmekaniken som detta är inte kul 2021, och det kommer att vara värre för nya Diablo 2 -spelare som förväntar sig att den här typen av saker ska hanteras av speldesigners istället för att vi alla bestämmer sig för oöverträffliga regler av etikett.

Jag har andra problem, själv: Hur kan Blizzard motivera att släppa stödet för LAN Play? Varför kan jag inte klona en multiplayer-karaktär till enspelare? Det senare är särskilt angående, eftersom servrarna ibland har varit temperamentsfulla och jag skulle hellre inte behöva börja från början när jag vill spela men molnet gör det inte.

Men ingen av dessa djävlar i detaljerna har övervunnit det faktum att det definitivt är kul. Diablo 2: s design har åldrats anmärkningsvärt bra som ett exempel på en relativt okomplicerad isometrisk åtgärd RPG. Alla har färdigheter, ja, men de interagerar alla med samma system: hälsa, mana, statistik. Det finns ingen unik valuta eller mätare att lära sig för varje klass, och kombinationer är saker du bygger snarare än saker du får från kedjor av esoteriska objektförmågor och Arcane End-Game Progression Mechanics. Det är bara ett skicklighetsträd, en miljard demoner och en oändlig utrustning. Det är som alltid ett tillfredsställande spel.

Dom

Diablo 2: Uppståndna uppdaterar grafiken för en stor, klassisk action RPG för en ny generation. Det bevarar mästerligt stämningen i ett singulärt spel, och samtidigt bevarar det spelet som det har varit i över ett decennium – mest för bättre, ibland för värre. Tyvärr ser delar av det spelet som var standard för 20 år sedan bara dåliga ut nu, eller känns som ett slöseri med vår tid. De som letar efter den gamla kungen kan hitta den här, men de kanske vill artigt böja sig snarare än att knä.

DIABLO 2: Återuppståndelse – Granskning

DIABLO 2 - FEATERADE Bild

Detta kan chockera några av er yngre spelare där ute, men visste du, en gång var Blizzard inte känd för att förstöra Warcraft 3 och missbruka deras personal? Jag vet, ett helt “där ute” -koncept, men det är sant. Jag bodde under den tiden. Denna period var känd som Blizzard Golden Age, och låt mig berätta rakt, det är en av de mest exakt namngivna perioderna någonsin.

Vi fick Starcraft, Warcraft 1-3, Frozen Throne och World of Warcraft. Dessa spel var banbrytande för en hel genre och är i vissa fall fortfarande bäst i klassen. Det fanns en annan liten serie som släpptes under den här eran, och det är Diablo. . Diablo 2 Men nu var det ett spel. . .

Diablo 2 är så välkänd och hålls i så hög hänsyn, vissa människor kallar fortfarande genren där den är bosatt, Diablo-liknande. . . . Ett globalt fenomen som, innan uppståndelse släpps, cementerade Diablo 2 som ett av de största spelen genom tiderna och det bästa spelet i sin genre.

Nu när allt detta spiel är ur vägen, hur återuppstår? Om allt du vill ha från din Diablo 2-remake är en nästan skjuten för skott, nästan perfekt kopia av ett 21-årigt spel, den pojken, har jag goda nyheter för dig. nyinspelning definieras löst som ett mestadels oberoende spel som matar nostalgi för att berätta en objektivt sämre berättelse (tittar på din Final Fantasy), Diablo 2 uppståndna står ensamma. Detta är diablo 2. .

Mycket mindre justeringar

Det finns några förändringar, men dessa är så förbryllande mindre i det stora schemat att de förmodligen bara kan kallas iddy-biddy-dyally livskvalitet (Y) förändras. Detta inkluderar en delad förvaringskista och en snabb bar. Det finns mer, men de två är de som sticker ut som de mest betydelsefulla. Med tanke på hur kastade de är, är jag säker på att du kan förstå hur lojal denna remake är till den ursprungliga visionen.

. Pinnarna konstigt nära Diablo 2: s ursprungliga teman och stil. Det är så nära att när jag spelade såg det ut som jag tyckte Diablo 2 såg ut för 21 år sedan. Det är meningsfullt, jag lovar dig. . I likhet med Master Chief Collection eller R-typ dimensioner kan du till och med ändra den grafiska stilen i farten och kolla hur Diablo 2 såg ut, sömlöst. Det är en fantastisk funktion, men man, Diablo 2 skadar hjärnan att titta på i rörelse, låt mig berätta.

. Gå av, ha kul, det är Diablo 2. . För alla andra är det dags att bli verklig.

Daterad, intetsägande, tråkig

Diablo 2 har inte stått tidens test. Spelet är daterat, intetsägande och saknar djupet och nyansen som genren har utvecklat under de senaste 21 åren. . Diablo 3 får ett dåligt rykte, men Diablo 3 förbättras praktiskt taget varje fråga jag har med Diablo 2, och det tog en nyinspelning av Diablo 2 för att avslöja den sanningen. Jag var en av dessa diablo 2 mega fans. Jag är dock inte längre blind för det här spelets design.

Först och främst, Gameplay. Diablo 2 är en bytbaserad action RPG. Du springer runt med din karaktär, slå saker med pinnar och magi tills coola saker sjunker, du planerar upp och du utforskar fängelsehålor och utvecklar historien. Gör detta tillräckligt många gånger, döda Diablo, smisk sin bror och gör det sedan igen på en svårare svårighetsnivå. Detta är standard grejer, men Diablo 2 uppståndna känns av.

Combat är tråkigt till att börja med. Varje klass är unik, men hur du går till att bygga din klass är identisk. Det beror på att det finns en tunn slöja av djup som lätt täcker Diablo 2: s progressionssystem. Varje karaktär har tre skicklighetsträd, och dessa skicklighetsträd gör att du kan specialisera din kille på vilket sätt du vill. Hittills inte så illa. . Utan frihet finns det inget verkligt djup.

Fortfarande inte plockar upp

Du får bara en färdighetspunkt per nivå i Diablo, och du kan investera 20 kompetenspoäng i en enda färdighet. Detta stimulerar massivt att inte experimentera med färdigheter, och istället pumpa en färdighet och kanske plocka upp några sidofärdigheter på vägen. När du träffar nivå 18 eller så låser du upp nästa nivå av attackformler, så att du naturligtvis pumpar den färdigheten och ersätter din ursprungliga skicklighet. Det är djupet. . .

Som jag sa är det också restriktivt och saknar frihet. Du kan bara respektera din karaktär en gång per playthrough, med ditt första svar som kommer in under lag 1. Om du bränner det här kan du inte göra det igen utan att göra en ny karaktär eller slipa genom hela spelet. Det finns inte heller något sätt att berätta om en färdighet är bra, och att ta risken att prova det straffas på grund av hur restriktivt systemet är. Färdigheter är överväldigande, till att börja med, till exempel barbarens språng. Du måste investera en rättvis bit av poäng för att få det att fungera anständigt, men du skulle aldrig veta att det var värdelöst på nivå 1 såvida du inte slösat bort din tid på att sätta en poäng i den.

Det finns en anledning till att Frost Orb Sorceress och benspjutnekromancers fungerar så bra – det beror på att allt de gör är att kasta en trollformel. Liten divergens, liten tanke. Glädjen att nivera upp tas ner en bakgränd och skakad. Vilken fanfare kan hämtas från en ökning med 10% i din enda färdighets skada?

Mer vapid nonsens

Detta falska djup sipprar också in i attributsystemet. Du får 5 attributpoäng på nivå upp, och Boy Howdy, jag älskar att slösa bort tid att sätta poäng i färdigheter för imponerande ökningar i prestanda. Du skulle tro att varje karaktär skulle ha denna intrikata väv av statliga investeringar, doppa i intelligens, styrka och skicklighet på intressanta sätt att maximera deras effektivitet. Du skulle ha fel. Du lägger poäng i styrka för att hålla ett stort vapen, du berör knappt skicklighet, din mana ökar naturligt så att investera i den staten är meningslöst, så när du har fått din styrka tillräckligt hög för att utrusta det bästa kit per akt, pumpar du allt till vitalitet. . Återigen, inget djup, bara sinneslös upprepning av samma handlingar på varje ding.

Jag har redan berört detta, men när ditt nivelleringssystem kretsar kring en färdighet, dödar det striden. . Varje akt är visuellt annorlunda än nästa, men varje lag lider av samma grundläggande frågor. För det första är nivåerna platta, expansiva och det finns nästan ingenting att hitta av intresse. Du kanske hittar en helgedom eller ett bröst som ger plundring eller en liten buff. Om du har tur kan du hitta en procedurellt genererad fängelsehål. Det är dock mestadels ett tomt tomrum.

. Varför döda något intressant när du kan döda din femte reskin av en getperson? Fiender är också mekaniskt tråkiga. Du har dina bågskyttdudes, trollkarlskillar, horder av små killar som är programmerade att springa bort baserat på spelaråtgärder, och vanligtvis en eller två stora dudes för att distrahera dig. Elitfiender finns, och dessa gran saker, men dessa är återigen bara en reskin och de agerar inte annorlunda än något annat, och deras elitbonuseffekt är oftare än inte, helt irrelevant.

Diablo 2 - inventering

Till och med bytet är “meh”

Utjämning är tråkig, striden är olycklig på flera nivåer, men hur är det med att plundra? . Som man kan förvänta sig är de flesta byten värdelös i Diablo 2, vilket är bra. Det som inte är bra är hur överväldigande den faktiska goda bytet är. Särskilt tidigt. Du kan få en magisk hjälm som tillämpar procentuella ökningar för en massa saker. . . “Jag måste lägga mina poäng här, mina attribut här, och om jag bara är en 10% ökning av giftmotstånd, kommer denna byggnad att dyka upp”. Uppsättningar finns, och dessa är spännande att hitta, men droppchansen är så låg, att jag hittade mindre än en handfull av dessa droppar över mitt playthrough.

Det värsta med loot -systemet är inventeringssystemet som binder till det. I Diablo 2 har du en chockerande liten inventering, och om du vill hålla mer än några få saker kommer du att kämpa. Spelet staplar inte heller de flesta av sina förbrukningsvaror, så om du vill ha en massa drycker till hands, kommer du inte att ha utrymme för byte. Detta betyder ständiga resor tillbaka till staden för att sälja eller lagra det kit du just har hittat.

På tal om drycker är detta en rättvis daterad design och gör svårigheten skrattande. . För att motverka detta kan du bara dricka en pint som har en 0-sekunders nedkylning och återhämta vilken resurs du behöver fylla på. . De är också vanliga droppar, vilket innebär att du kommer att ta slut. I bästa fall är detta mikromanagement som kan betraktas som en mekaniker på en bra dag. I värsta fall är det ett sätt att täcka bristen på stridsdjup.

. Till viss del är detta sant. . Om jag måste spela 20+ timmar av ett dåligt spel för att låsa upp ett bra spel, är det spelet dåligt utformat.

Det finns några bra poäng … någonstans

Andra daterade mekaniker finns, till exempel en uthållighetsfält som känns fruktansvärt på sin plats och fungerar som inget annat än ett sätt att paddla ut spelet genom att tvinga dig att regelbundet waddle lite. Identifiering rullar befintliga alls. Town Portal rullar, återigen, existerande istället för att bli en allmän färdighet. Små saker som kunde och borde ha justerats för att föra Diablo 2 upp till moderna standarder.

Men låt oss vända sig till det goda igen. Trots alla dessa nigglar och grepp kan Diablo 2 uppståndelse vara en rolig tid. Det kan till och med vara beroendeframkallande. Mycket av det kommer från multiplayer -aspekten av spelet, som gillar med alla spel, täcker upp fläckarna. Nu hade jag mycket problem med att komma online för att arbeta, men jag antar att en lapp kommer att fixa det.

På tal om buggar och lappar finns det ett gäng rapporterade buggar i Diablo 2 uppståndelse, och jag stötte på ett rimligt antal medan jag spelade på PS5. Vid mer än ett tillfälle togs min karaktär bort mellan lek sessioner. Som skar djupt och måste spela upp de tre första handlingarna tre gånger, var långt ifrån behaglig.

Att toppa allt är kontrollerna, som inte är bra. På pad finns det inget sätt att frigöra. Detta ogiltigförklarar så många färdigheter eftersom spelet kommer att autotarget för dig. . Till och med attackera och plocka upp loot är besvärligt eftersom du inte kan välja något manuellt. Mus och tangentbord fixar detta, även om det också har rapporterats om problem med det kontrollschemat. Jag har inte kunnat testa det själv, men det är värt att nämna båda kontrollmetoderna är förvånansvärt felaktiga.

Åtminstone är historien bra. Diablo 2: s tomt är engagerande, intressant och har enstaka vridning och sväng. Det känns som om du reser genom efterdyningarna av en stor förödelse i din strävan att spåra Dark Wanderer – huvudpersonen från Diablo 1. Historien berättas genom helt röstaktiverade textrutor och vackert förhandlade skärscenser. Blizzard var känd för sin behärskning av denna konst tillbaka på 90 -talet och återuppstod utmärkelser som minnet här.

Slutligen är ljuddesignen fantastisk. Röstspel är förstklassig hela tiden. Ljudeffekter är köttiga och ger en fin vikt till alla dina handlingar. . Detta förbättras ytterligare men den utmärkta musiken är spöklik fantastiskt och säljer den saftiga gotiska stilen spelet går för.

Dom

Diablo 2 Resurreed är en fantastisk nyinspelning av Diablo 2, i den meningen att det är Diablo 2 med vackrare grafik. Utanför känns Diablo 2 i bästa fall daterad, intetsägande i värsta fall. . Detta är en nostalgi-resa av de länge tandade dimmarna, och inte mycket annat. Bugs hjälper inte exakt heller.

Vänta på försäljning på Diablo 2: Uppståndelse

Plattformar:

Om du tycker om RPG spel, kanske du vill ta en titt på Xuan Yuan Sword 7?

Många tack går till författarens plånbok för en Nintendo Switch -kopia av denna titel.

. Eller skriv in din e-postadress och klicka på knappen för gratis e-postuppdateringar. Du kan också komma och chatta med oss ​​på Discord.

Stödja högkvalitativ och detaljerad täckning

Vill stödja kostnaden för oss som ger dig dessa artiklar eller bara köpa oss ett kaffe för ett bra jobb gjort? Klicka på KO-FI-knappen nedan. Du kan till och med hitta några digitala godsaker i vår butik ~!

Smidd i de regniga vilda i norra England, jag snidade en väg av medelmåttighet genom generationer och genrer. Min spelstil beskrivs ofta som: “Optimistiskt hemskt”.